Broszura dla rodziców

Dlaczego warto czytać dziecku?

Czytanie książek rozwija myślenie, pamięć i mowę dziecka. Poprzez czytanie dziecko zdobywa wiedzę o sobie i otaczającym je świecie oraz rozwija kompetencje poznawcze.
Książki pomagają dzieciom poznać i nazwać emocje swoje i innych osób, a także rozróżniać świat zewnętrzny od świata odczuć i wrażeń. Czytanie uczy wyrażania emocji oraz radzenia sobie z nimi.
Czytanie jest dla dziecka czasem relaksu i reguluje emocje z całego dnia.
Książki pomagają oswoić trudne tematy, uczą komunikować potrzeby i pokonywać lęki.
Bohaterowie książkowi dają dzieciom nowe wzory osobowe oraz wskazówki, jak postępować w różnych sytuacjach.
Czytanie z rodzicem rozwija w dziecku zainteresowanie literami i słowem pisanym oraz rozbudza w nim gotowość do nauki samodzielnego czytania.
Czytanie rozwija kreatywność i wyobraźnię dziecka, uczy wyciągania wniosków, porównywania faktów i znajdowania rozwiązań.
Książka jest świetnym pretekstem do rozmowy z dzieckiem i wyprawy do miejsc związanych z jej tematem.
Czytając dziecku pozwalamy mu lepiej poznać otaczający świat.
Czytanie wymaga skupienia, cierpliwego dążenia do końca lektury, uczy koncentracji na konkretnej czynności.
Czytające dzieci rzadziej uzależniają się od telewizji, czy komputera! Wzmacnia więź emocjonalną pomiędzy rodzicami i dziećmi. Głośne czytanie dziecku sprawia, że czuje się ono kochane i bezpieczne.biblioteka

Procedura organizacji bezpieczeństwa, opieki i funkcjonowania w Szkole Podstawowej w Baranowie

                  Procedura organizacji bezpieczeństwa, opieki i funkcjonowania                                                                              w Szkole Podstawowej w Baranowie

Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r . w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410,492,595, 642, 742 , 780, 871, 872). 2. Wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół – konsultacje w szkole.

Prosimy o zapoznanie się z procedurami umieszczonymi w załączniku.

Załączniki:
Pobierz plik (procedura COVID-19.pdf)procedura COVID-19134 kB

Zasady oceniania na odległość

SZKOLNE ZASADY OCENIANIA NA ODLEGŁOŚĆ

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. (Dz. U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.).



Załączniki:
Pobierz plik (Zasad_oceniania na odległość.pdf)Zasady oceniania na odległość.127 kB

Życzenia z okazji Dnia Dziecka

Drodzy Uczniowie

Żyjcie tak, aby każdy kolejny dzień
był pełen przygód i wyjątkowy.
Wypełnijcie każdą mijającą chwilę tak,
aby we wspomnieniach dawała Wam dużo radości.dzień dziecka
Czerpcie energię ze słońca,
kapiącego deszczu i uśmiechu innych.
Szukajcie w sobie siły,
entuzjazmu i radości.
Pozostańcie dzieckiem i cieszcie się dzieciństwem.

-Dyrekcja i Grono Pedagogiczne

Dzień Dziecka 2020

Życzenia Dzien Dziecka

Konsultacje przedmiotowe dla klas 8

Ogłoszenie

Od dnia 26 maja 2020r.(wtorek) rozpoczynają się konsultacje przedmiotowe dla uczniów klas VIII wg poniższego harmonogramu.

 

 tabelka obraz 2

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (konsutacje przedmiotowe.pdf)konsultacje przedmiotowe158 kB

Urodziny Św. Jana Pawła II

W poniedziałek 18 maja obchodzimy 100 rocznicę urodzin Karola Wojtyły- papieża św. Jana Pawła II. Z tej okazji dzieci z naszego przedszkola i szkoły podstawowej wykonały piękne laurki, które można obejrzeć w galerii zdjęć.

laurka 1laurka3

Akcja Żonkil

AKCJA ŻONKIL ZAKOŃCZONA!!
Uczniowie z naszej szkoły w kwietniu uczestniczyli w akcji Muzeum POLIN, upamiętniającej wybuch powstania w gettcie warszawskim. W ramach podjętych działań, Ci którzy wzięli udział:
- "wyhodowali" żonkila w domowym zaciszu (wg szablonu lub własnego pomysłu), z tego powstała galeria zdjęć,
- wysłuchali fragmentów książek: "Arka czasu", "Pan Apoteker" czytanych przez jedną z ambasadorek akcji - Barbarę Kurdej Szatan, do tego wykonali zadania w karcie pracy,
- odbyli wirtualny spacer po wystawie stałej: "Getto warszawskie",
- obejrzeli film: Nie było żadnej nadziei i wykonali zadania z karty pracy,
- link do filmu: "Nie było żadnej nadziei" otrzymali również wszyscy nauczyciele W ten sposób oni również mogli symbolicznie zaangażować się w akcję.
Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w tym szczególnie trudnym czasie do działań odbywających się pod hasłem: "NIECH ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ" !!

żonkil