INFORMACJA
WÓJTA GMINY BARANÓW
dotycząca dofinansowania zakupu podręczników dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasach I – III i w klasie V szkoły podstawowej oraz podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego dla dzieci słabowidzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność o której mowa wyżej, uczęszczających w roku szkolny 2013/2014 do Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Baranowie oraz Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Baranowie.
Z radością informujemy, że uczennica kl. IVb KAROLINA KUBAJKA zdobyła wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie "Kangur matematyczny".
Gratulujemy!
Samorząd Uczniowski dziękuje Mamom, które wsparły akcję: "Kup dobre ciastko".
Tym razem dziękujemy Paniom:
Za wsparcie akcji dziękujemy również naszej Pani od przyrody.
Dzięki!!!
Z radością informujemy, że uczeń klasy VIb PIOTR BANAŚ zdobył
II miejsce w Powiatowym Konkursie Matematycznym "Mały Pitagoras".
Konkurs odbył się 24 kwietnia 2013 r. w Puławach. W pierwszym etapie wzięło udział 200 uczniów z powiatów puławskiego i ryckiego. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 44. Gratulujemy Piotrkowi, jak również jego rodzicom.
GRATULACJE!
Samorząd Uczniowski z opiekunami serdecznie dziękuje mamom, które wsparły akcję "Kup dobre ciastko".
Dziękujemy Paniom:
Wioletcie Kubajka,
Joannie Wiak,
Katarzynie Grzechnik,
Annie Jędrys,
Beacie Zarychta - Iwon,
Szczególne podziękowania dla Pani Moniki Chołaj za dwukrotne wsparcie naszej akcji.
Raport z ewaluacji, dostępny dla każdego, zamieszczony na platformie internetowej www.npseo.pl, to efekt końcowy kilkutygodniowej pracy zespołu wizytatorów ds. ewaluacji w szkole lub innej placówce oświatowej.
Jest źródłem informacji na temat badanej placówki. Określa poziom spełniania wymagań stawianych szkołom przez państwo. Tworzy opis pozwalający rodzicom, uczniom, nauczycielom i wszystkim zainteresowanym dowiedzieć się, jak wartościowe są działania podejmowane w szkole. Czy uczniowie czują się w niej bezpiecznie, czy nauczyciele stwarzają im warunki do rozwoju na miarę ich możliwości, czy szkoła inspiruje do aktywności, czy ocenia sprawiedliwie i w sposób sprzyjający uczeniu się, jaką ma koncepcję działania.
Raporty zawierają wyniki badań ankietowych i rozmów, jakie wizytatorzy przeprowadzają z nauczycielami, uczniami, rodzicami czy przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą, ale też zapisy z ich własnych obserwacji podczas lekcji i przerw. Dla każdego z wymagań opisanych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej wizytatorzy sporządzają osobny komentarz. Określa on nie tylko poziom, na jakim w badanej szkole realizowane jest dane wymaganie (od A - bardzo wysoki do E - niski), zawiera także konkretne przykłady. Każdy zainteresowany dowie się więc z raportu, jakie szkoła proponuje indywidualne programy nauczania, zajęcia pozalekcyjne czy wyrównawcze, a nawet jakie są formy prowadzenia lekcji wf. Znajdzie listę akcji społecznych, inicjatyw artystycznych czy rozgrywek sportowych, w których uczestniczą uczniowie. Sprawdzi, jakim sprzętem dysponuje szkoła, o której zaczynają się lekcje, czy jest monitoring, czy jest problem z palaczami. Dowie się wreszcie, ile procent nauczycieli w danej placówce to tacy, „na których lekcje idzie się z przyjemnością", a ilu „lekcji nie chce się słuchać, bo są nudne"